„Powiedz mi, a zapomnę,

pokaż- a zapamiętam,

pozwól mi działać, a zrozumiem!”

Konfucjusz

 

Powszechnie wiadomo, iż dzieci charakteryzuje naturalna ciekawość tego, co je otacza.

Najlepszym sposobem zaspokojenia naturalnej ciekawości dziecka są zabawy badawcze i eksperymenty ocharakterze badawczym. Zabawy te stanowią podstawę wielokierunkowego rozwoju dziecka. Rozwijając umiejętność krytycznego myślenia, myślenia przyczynowo- skutkowego, porównywania i uogólniania przyczyniają się do rozszerzania horyzontów myślowych przedszkolaka. I chociaż niektóre eksperymenty wydają się trudne, bo związane z dziedzinami takimi jak fizyka lub chemia, to dają dziecku okazję do odkrywania fascynującego świata przyrody i techniki, a wiedza
i umiejętności zdobyte we wczesnym dzieciństwie staną się inspiracją
i pomostem do wiedzy zdobywanej na kolejnych etapach edukacji.

Dlatego grupa Zajączków przynajmniej raz w tygodniu przeprowadza doświadczenia i eksperymenty. Od początku roku odbyły się już:

  • Oglądanie świata przez lupę
  • Szukanie tęczy za pomocą pryzmatu
  • Co pływa, a co tonie
  • Co jest ciężkie, a co lekkie z użyciem wagi szalkowej
  • Co się rozpuszcza w wodzie
  • Obserwacja zjawiska krystalizacji
  • Obieg wody w przyrodzie i zjawisko skraplania
  • Barwy podstawowe i pochodne- mieszanie kolorów
  • Pienisty Smok- łączenie zasady z kwasem i proszkiem do prania

Prezentujemy zdjęcia z ostatnich eksperymentów.

M.Szyniszewsk

galeria