4 – latki

Nauczycielki prowadzące: mgr Dominika Mucha, mgr Karolina Szubert
Nauczyciel współorganizujący kształcenie: mgr Agnieszka Gronikowska
Pomoc nauczyciela: Klaudia Stęchlicka

„Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat” Janusz Korczak

Praca wychowawczo-dydaktyczna oparta jest na programie wychowania przedszkolnego „Kocham przedszkole ” Mirosława Anna Pleskot, Agnieszka Staszewska- Mieszek

Działania wychowawczo-dydaktyczne w naszej grupie są ukierunkowane na:

  • kształtowanie sprawności samoobsługowych;
  • wdrażanie do współdziałania w grupie;
  • stymulowanie rozwoju fizycznego, intelektualnego, emocjonalnego i społecznego; stwarzanie warunków, w których dziecko będzie mogło rozwijać się  zgodnie ze swoimi możliwościami i zdolnościami;
  • kształtowanie umiejętności mówienia o swoich pragnieniach i potrzebach;
  • kształtowanie wrażliwości oraz ekspresji plastycznej i muzycznej;
  • doskonalenie percepcji wzrokowej i słuchowej, rozwijanie sprawności manualnej;
  • budowanie poczucia przynależności regionalnej i narodowej;
  • rozwijanie kompetencji matematycznych i logicznego myślenia;
  • kształtowanie postaw moralnych, propagowanie wzorców, norm i zachowań społecznie akceptowanych;

W celu zintegrowania oddziaływań wychowawczo-dydaktycznych, duży nacisk kładziemy na współpracę z rodzicami, do której serdecznie zapraszamy !

            Aby stymulować aktywność naszych  podopiecznych, podtrzymywać ich wewnętrzną motywację do samodzielnego zdobywania wiedzy i umiejętności  oraz kształtować prawidłowe relacje społeczne, w swojej pracy wykorzystujemy  między innymi:

Metodę Dobrego Startu, która jest pomocna w usprawnianiu czynności analizatorów, a także kształtowaniu lateralizacji, orientacji w schemacie ciała i w przestrzeni.

Metodę Pedagogiki Zabawy, która pomaga w integrowaniu członków grupy, budowaniu pozytywnych i dobrych relacji między nimi, tworzeniu sytuacji edukacyjnych służących uczestnikom zajęć dla zdobycia wiedzy, doświadczeń, umiejętności i przeżyć. Aby osiągnąć te założenia, pedagogika zabawy wykorzystuje różnorodne środki wyrazu (ruch, śpiew, muzykę, plastykę), zakłada unikanie rywalizacji na rzecz współpracy i współdziałania w zespole.

Elementy Kinezjologii Edukacyjnej Paula Dennisona, która służy usprawnianiu sfery ruchowej dziecka, relaksacji, zdolności koncentracji uwagi oraz rozwijaniu podstawowych procesów poznawczych.

Muzykoterapię, bajkoterapię, która pozwala rozwijać koncentrację uwagi, redukuje napięcia psychofizyczne, relaksuje.

Metodę Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, która pozwala rozwijać u dzieci orientację w schemacie ciała i przestrzeni, a także ułatwia dzieciom mającym trudności w przystosowaniu się nawiązywanie właściwych kontaktów społecznych.

Co dzieci w naszej grupie przedszkolnej będą robić?

  • codziennie bawić się, gdyż zabawa dla dziecka w tym wieku jest podstawową formą nauki i zdobywania doświadczeń,
  • codziennie przebywać na świeżym powietrzu,
  • codziennie brać udział w zajęciach zorganizowanych, tematycznych,
  • codziennie słuchać bajek, opowiadań, wierszy,
  • codziennie słuchać muzyki klasycznej, filmowej lub relaksacyjnej,
  • codziennie brać udział w zabawach ruchowych, integracyjnych lub tanecznych,
  • usprawniać aparat mowy poprzez zabawy logopedyczne,
  • rozwijać zdolności plastyczne,
  • kilka razy w tygodniu bawić się wg Metody Pedagogiki Zabawy KLANZA,
  • brać udział w akcjach organizowanych na terenie przedszkola,
  • spotykać się z pielęgniarką przedszkolną,
  • brać udział w zajęciach rytmicznych przy akompaniamencie pianina,
  • brać udział w zajęciach języka angielskiego,
  • codziennie utrwalać nabyte w domu nawyki samoobsługowe.