4 – latki
Nauczycielki prowadzące: mgr Greta Stachowiak, mgr Anna Sierschuła
Nauczyciel wspomagający: mgr Anna Rusznica
Pomoc nauczyciela: Mirosława Chelwing, Katarzyna Figas
Działania wychowawczo-dydaktyczne w naszej grupie są ukierunkowane na:
- stwarzanie warunków, w których dziecko będzie mogło rozwijać się zgodnie ze swoimi możliwościami i zdolnościami;
- stymulowanie rozwoju fizycznego, intelektualnego, emocjonalnego i społecznego;
- kształtowanie postaw moralnych, propagowanie wzorców, norm i zachowań społecznie akceptowanych;
- kształtowanie czynnych postaw zmierzających do dbałości o bezpieczeństwo własne i innych;
- kształtowanie wrażliwości oraz ekspresji plastycznej i muzycznej;
- doskonalenie percepcji wzrokowej i słuchowej, rozwijanie sprawności manualnej;
- budowanie poczucia przynależności regionalnej i narodowej.
Bardzo ważna jest dla nas współpraca z rodzicami wychowanków w celu ujednolicenia oddziaływań wychowawczych.
Aby stymulować aktywność naszych podopiecznych, podtrzymywać ich wewnętrzną motywację do samodzielnego zdobywania wiedzy i umiejętności oraz kształtować prawidłowe relacje społeczne, w swojej pracy wykorzystujemy między innymi:
Metodę Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, która pozwala rozwijać u dzieci orientację w schemacie ciała i przestrzeni, a także ułatwia dzieciom mającym trudności w przystosowaniu się nawiązywanie właściwych kontaktów społecznych.
Metodę Dobrego Startu, która jest pomocna w usprawnianiu czynności analizatorów, a także kształtowaniu lateralizacji, orientacji w schemacie ciała i w przestrzeni.
Metodę Pedagogiki Zabawy, która pomaga w integrowaniu członków grupy, budowaniu pozytywnych i dobrych relacji między nimi, tworzeniu sytuacji edukacyjnych służących uczestnikom zajęć dla zdobycia wiedzy, doświadczeń, umiejętności i przeżyć. Aby osiągnąć te założenia, pedagogika zabawy wykorzystuje różnorodne środki wyrazu (ruch, śpiew, muzykę, plastykę), zakłada unikanie rywalizacji na rzecz współpracy i współdziałania w zespole.
Elementy Kinezjologii Edukacyjnej Paula Dennisona, która służy usprawnianiu sfery ruchowej dziecka, relaksacji, zdolności koncentracji uwagi oraz rozwijaniu podstawowych procesów poznawczych.
Muzykoterapię, która pozwala rozwijać koncentrację uwagi, redukuje napięcia psychofizyczne, relaksuje.