6 – latki
Nauczycielki prowadzące: mgr Greta Stachowiak, mgr Teresa Zwierzykowska
Nauczyciel wspomagający: mgr Celina Skrzyńska
Pomoc nauczyciela: Paulina Jóźwiak
Praca wychowawczo-dydaktyczna oparta jest na programie wychowania przedszkolnego „Kocham przedszkole ” Mirosława Anna Pleskot, Agnieszka Staszewska- Mieszek
Działania wychowawczo-dydaktyczne w naszej grupie ukierunkowane są na:
- stymulowanie rozwoju fizycznego, intelektualnego, emocjonalnego i społecznego;
stwarzanie warunków, w których dziecko będzie mogło rozwijać się zgodnie ze swoimi możliwościami i zdolnościami;
- kształtowanie postaw moralnych, propagowanie wzorców, norm i zachowań społecznie akceptowanych;
- kształtowanie czynnych postaw zmierzających do dbałości o bezpieczeństwo własne i innych;
- propagowanie działań proekologicznych i prozdrowotnych;
- kształtowanie wrażliwości oraz ekspresji plastycznej i muzycznej;
- doskonalenie percepcji wzrokowej i słuchowej;
- rozwijanie sprawności manualnej i grafomotorycznej;
- rozwijanie koordynacji ruchowo- słuchowo- wzrokowej
- budowanie poczucia przynależności regionalnej i narodowej;
- podejmowanie współpracy z rodziną w celu ujednolicenia oddziaływań wychowawczych.
Aby stymulować aktywność naszych podopiecznych, podtrzymywać ich wewnętrzną motywację do samodzielnego zdobywania wiedzy i umiejętności oraz kształtować prawidłowe relacje społeczne, w swojej pracy wykorzystujemy między innymi:
Metodę Pedagogiki Zabawy, która pomaga w integrowaniu członków grupy, budowaniu pozytywnych i dobrych relacji między nimi, tworzeniu sytuacji edukacyjnych służących uczestnikom zajęć dla zdobycia wiedzy, doświadczeń, umiejętności i przeżyć. Aby osiągnąć te założenia, pedagogika zabawy wykorzystuje różnorodne środki wyrazu (ruch, śpiew, muzykę, plastykę), zakłada unikanie rywalizacji na rzecz współpracy i współdziałania w zespole.
Metodę Dobrego Startu (MDS), której celem jest jednoczesne usprawnianie i koordynowanie czynności systemów: słuchowego, wzrokowego, kinestetyczno – ruchowego, a także kształtowanie lateralizacji, orientacji w schemacie ciała i przestrzeni.
Metodę Edukacji przez ruch, która pozwala dziecku uruchomić podczas działania wiele zmysłów (integracja sensoryczna). Ruch przy muzyce, często naprzemienny usprawnia pracę obu półkul mózgowych. W efekcie działania powstają prace plastyczne, techniczne budujące w dziecku poczucie sukcesu.
Elementy Kinezjologii Edukacyjnej Paula Dennisona, która służy usprawnianiu sfery ruchowej dziecka, relaksacji, zdolności koncentracji uwagi oraz rozwijaniu podstawowych procesów poznawczych.
Elementy Metody Projektów, w której dominuje poszukiwanie, odkrywanie, eksperymentowanie, tworzenie np. realizacja projektu regionalnego „Wielkopolskie ABC…”
W bieżącym roku szkolnym będziemy uczestniczyć w Ogólnopolskim Programie „Uczymy Dzieci Programować” mającym m.in. na celu rozwijanie logicznego, algorytmicznego myślenia, rozwijanie wyobraźni przestrzennej i kreatywności; tworzenie kodu przy pomocy symboli graficznych; odczytywanie zakodowanych informacji; wgrywanie programu do robota GeniBot; rozwijanie kompetencji społecznych, umiejętności współpracy w zespole.
.