Drodzy Rodzice, Kochane Dzieci

W tym tygodniu proponujemy temat „Zwierzęta na wiejskim podwórku” i następujące aktywności:

1.Ćwiczenia narządów artykulacyjnych na zgłoskach: kwi, kwa, hau, kra, ko  przy piosence „Dziwne rozmowy” https://www.youtube.com/watch?v=jI9trIb3NJQ

słowa: A. Aleksandrowicz,  muzyka: W. Zaliwski

W chlewiku mieszka świnka
Co trąca ryjkiem drzwi,
Gdy niosę jej jedzenie
To ona kwi, kwi, kwi.
Opodal chodzi kaczka
Co krzywe nóżki ma
Ja mówię jej dzień dobry
A ona kwa, kwa, kwa.
Przed budą trzy szczeniaczki
Podnoszą straszny gwałt
Ja mówię cicho pieski
A one hau, hau, hau.
Na drzewie siedzi wrona
Od rana trochę zła
Gdy pytam jak się miewa
To ona kra, kra, kra.
W kurniku są kokoszki
Co jajek mają sto
Ja mówię im dzień dobry
A one ko, ko, ko.

2. Naśladowanie ruchów i odgłosów zwierząt w zabawie muzyczno – ruchowej. 

3.Rozwiązywanie zagadek słownych o zwierzętach – autorka K. Tomiak- Zaremba

Po pastwisku kroczy, świeżą trawę żuje.

Zdrowe białe mleko dla nas produkuje. (krowa)

 

Nogi dwie, skrzydła dwa,

Z tyłu zgrabny kuper ma.

Kwacze głośno: „kwa, kwa, kwa. (kaczka)

Ma bródkę i rogi, beczy: „Me, me, me!”

A z krzaków w zagrodzie młode pędy je.  (koza)

Z kurnika wyszła, gdzie spała na grzędzie.

Kiedy zniesie jajo, gdacze o tym wszędzie.  (kura)

 

Ze stajni wygląda i ogonem macha.

Kiedy cię zobaczy, śmieje się: „I- ha-ha!”  (koń)

 

Ma czerwony grzebień, rano pierwszy wstaje.

Głośnym „ kukuryku” sygnał innym daje.   (kogut)

 

  1. 4. Ćwiczenie sprawności dłoni w zabawie paluszkowej „Kury”

Wstało słonko nad podwórkiem,

( zataczanie dłonią łuku w powietrzu od lewej do prawej strony)

Kogut zapiał: kukuryku!

(złączenie palców opuszkami a następnie ich energiczne rozłączenie)

Wyszły kury długim sznurkiem,

(palcem  wskazującym i środkowym chodzenie po przedramieniu)

Dziobią ziarna przy kurniku.

(delikatne uderzanie opuszkami palców jednej dłoni o wewnętrzną stronę drugiej dłoni)

Pierwsza macha skrzydełkami,

( wyciągniecie kciuka z zamkniętej dłoni i odliczanie)

Druga patrzy dookoła,

(dołączenie palca wskazującego)

Trzecia skrobie pazurami,

( …   środkowego)

Czwarta głośno ko – ko! woła.

( ….serdecznego)

A gdzie piąta? Jest w kurniku!

( … małego)

Jajek znosi tam bez liku.

(energiczne przekładanie zaciśniętych dłoni jedna nad drugą)

 

5.Praca plastyczna: wykrawanie kształtów zwierząt foremkami z rozwałkowanej masy solnej, po wyschnięciu możliwość pomalowania figurek zwierząt farbami.

Przepis na masę solną: np. 1 szklanka mąki pszennej; 1 szklanka soli; ok.0,5 szklanki letniej wody, którą dolewamy powoli i stopniowo aby ciasto było elastyczne. Można dodać małą łyżeczkę oleju.

  1. Nauka Rysowania – zwierzęta

https://kiddoland.pl/nauka-rysowania/kotek

https://kiddoland.pl/nauka-rysowania/swinka

https://kiddoland.pl/nauka-rysowania/piesek

  1. Zabawy muzyczno- ruchowe z Panem Miłoszem

Tuptaj Maluszku

https://www.youtube.com/watch?v=_cht9rDfYXg&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2aUT3T9Eq-FDJTOfxn0Vuj9Qdc7x_CwAtQSiwJLiDzAZr0OdNthNKL4Cc&app=desktop

Tuptaj Średniaczku

https://www.youtube.com/watch?v=bZnfkuZMQ9Q&feature=youtu.be&fbclid=IwAR20iMSheKkUDPwF-i02TsLOSSqtkKPs0JuEDYxzyUf9ylNzLxn1q7NXpVU&app=desktop

Tuptaj Starszaku

https://www.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=vjnvB9gEDmA&fbclid=IwAR3kFivZkE68TEuAvidJXtCilMgofXTn7rvkVJrcIeyf1zo63KgQ2lUOff4&app=desktop

  1. Kodowanie

cz .II

https://drive.google.com/file/d/1rrfWnWkAHywBdBneCGj-08wlI52hDien/view?fbclid=IwAR3lgnDYezQtD2Rwrn-bv6p05rqPzXiSoxv28M8cOlkFjWwHMcw6ni5F5rs

+ film do cz. II

https://www.youtube.com/watch?v=09PbxrwzTaE&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2Xe8vhpYrI6vquEWGIvoxPShaMT-zjT0-131X_w0IwReAItoniM74ob5U&app=desktop

 

Przypominamy także o korzystaniu z propozycji zamieszczanych na stronie Misiowej Mamy. Codziennie o 19 pojawiają się nowe aktywności na kolejny dzień.

https://www.facebook.com/anetakone/