Drodzy Rodzice, Kochane Dzieci
W tym tygodniu proponujemy temat „Zwierzęta na wiejskim podwórku” i następujące aktywności:
1.Ćwiczenia narządów artykulacyjnych na zgłoskach: kwi, kwa, hau, kra, ko przy piosence „Dziwne rozmowy” https://www.youtube.com/watch?v=jI9trIb3NJQ
słowa: A. Aleksandrowicz, muzyka: W. Zaliwski
W chlewiku mieszka świnka
Co trąca ryjkiem drzwi,
Gdy niosę jej jedzenie
To ona kwi, kwi, kwi.
Opodal chodzi kaczka
Co krzywe nóżki ma
Ja mówię jej dzień dobry
A ona kwa, kwa, kwa.
Przed budą trzy szczeniaczki
Podnoszą straszny gwałt
Ja mówię cicho pieski
A one hau, hau, hau.
Na drzewie siedzi wrona
Od rana trochę zła
Gdy pytam jak się miewa
To ona kra, kra, kra.
W kurniku są kokoszki
Co jajek mają sto
Ja mówię im dzień dobry
A one ko, ko, ko.
2. Naśladowanie ruchów i odgłosów zwierząt w zabawie muzyczno – ruchowej.
3.Rozwiązywanie zagadek słownych o zwierzętach – autorka K. Tomiak- Zaremba
Po pastwisku kroczy, świeżą trawę żuje.
Zdrowe białe mleko dla nas produkuje. (krowa)
Nogi dwie, skrzydła dwa,
Z tyłu zgrabny kuper ma.
Kwacze głośno: „kwa, kwa, kwa. (kaczka)
Ma bródkę i rogi, beczy: „Me, me, me!”
A z krzaków w zagrodzie młode pędy je. (koza)
Z kurnika wyszła, gdzie spała na grzędzie.
Kiedy zniesie jajo, gdacze o tym wszędzie. (kura)
Ze stajni wygląda i ogonem macha.
Kiedy cię zobaczy, śmieje się: „I- ha-ha!” (koń)
Ma czerwony grzebień, rano pierwszy wstaje.
Głośnym „ kukuryku” sygnał innym daje. (kogut)
- 4. Ćwiczenie sprawności dłoni w zabawie paluszkowej „Kury”
Wstało słonko nad podwórkiem,
( zataczanie dłonią łuku w powietrzu od lewej do prawej strony)
Kogut zapiał: kukuryku!
(złączenie palców opuszkami a następnie ich energiczne rozłączenie)
Wyszły kury długim sznurkiem,
(palcem wskazującym i środkowym chodzenie po przedramieniu)
Dziobią ziarna przy kurniku.
(delikatne uderzanie opuszkami palców jednej dłoni o wewnętrzną stronę drugiej dłoni)
Pierwsza macha skrzydełkami,
( wyciągniecie kciuka z zamkniętej dłoni i odliczanie)
Druga patrzy dookoła,
(dołączenie palca wskazującego)
Trzecia skrobie pazurami,
( … środkowego)
Czwarta głośno ko – ko! woła.
( ….serdecznego)
A gdzie piąta? Jest w kurniku!
( … małego)
Jajek znosi tam bez liku.
(energiczne przekładanie zaciśniętych dłoni jedna nad drugą)
5.Praca plastyczna: wykrawanie kształtów zwierząt foremkami z rozwałkowanej masy solnej, po wyschnięciu możliwość pomalowania figurek zwierząt farbami.
Przepis na masę solną: np. 1 szklanka mąki pszennej; 1 szklanka soli; ok.0,5 szklanki letniej wody, którą dolewamy powoli i stopniowo aby ciasto było elastyczne. Można dodać małą łyżeczkę oleju.
- Nauka Rysowania – zwierzęta
https://kiddoland.pl/nauka-rysowania/kotek
https://kiddoland.pl/nauka-rysowania/swinka
https://kiddoland.pl/nauka-rysowania/piesek
- Zabawy muzyczno- ruchowe z Panem Miłoszem
Tuptaj Maluszku
Tuptaj Średniaczku
Tuptaj Starszaku
- Kodowanie
cz .II
+ film do cz. II
Przypominamy także o korzystaniu z propozycji zamieszczanych na stronie Misiowej Mamy. Codziennie o 19 pojawiają się nowe aktywności na kolejny dzień.