Bardzo kolorowo i wiosennie było także w sali „Piesków”.
Dzieci z grupy V poszukiwały już wiosny i jej kolorów w bibliotece, w ogrodzie przedszkolnym ale okazało się, że można wiosnę też odnaleźć podczas zajęć dydaktycznych w przedszkolu.
Czy to bawiąc się w grę planszową gigantycznych rozmiarów, w której pionkami są same dzieci, czy też wykorzystując nakrętki sumiennie zbierane w domu.
„Poszukiwanie wiosny” to gra oparta na prostych zasadach, w której dzieci rozwiązywały zadania i zagadki tematyczne.
Na mecie czekało spotkanie z Panią Wiosną, której sukienkę należało pokolorować w odpowiedni sposób.
Innego dnia dzieci za pomocą wiosennej zabawy z gumą skacząc, czołgając się i wykonując inne polecenia nauczycielki utrwalały sobie wcześniej poznane figury geometryczne.
W dniu rozpoczynającym nową porę roku przedszkolacy postanowili odnaleźć wiosnę bawiąc się ulubioną chustą animacyjną oraz nakrętkami.
Była, więc zabawa z tęczą i biedronką, szukanie kolorów, segregowanie według określonej cechy liczmanów, porównywanie liczebności zbiorów a pod koniec tworzenie wiosennych obrazów z niecodziennego materiału.
Czy udało się dzieciom spotkać wiosnę z jej pięknymi barwami?
Osądźcie Państwo sami.
Anna Tylkowska-Czarnecka